Samenwerken in een complex vak

De lusten en lasten van relaties op de TU/e

Studenten ijszeilen over Pools meer
Goedkoper parkeren voor PSV-supporters op TU/e-terrein
14 februari 2008 - Seizoenkaarthouders van PSV kunnen sinds kort tegen gereduceerd tarief parkeren op het terrein van de TU/e. De pilot geldt voor negen thuiswedstrijden. Bij voldoende belangstelling kunnen PSV’ers ook volgend seizoen goedkoper parkeren.

De eerste wedstrijd was goed voor 36 parkeerkaarten. Volgens Mirjam Jahnke, hoofd bedrijfshulpverlening, zijn er in totaal 450 kaarten beschikbaar gesteld, maar dat aantal kan omhoog.

Seizoenkaarthouders kunnen de parkeerkaarten bij PSV kopen voor vijftien euro. Daarmee krijgen ze negen thuiswedstrijden toegang tot het TU/e-terrein. Wil iemand op een later moment ‘instappen’, dan gaat er 1,50 euro af per gemiste wedstrijd van af.

Met ingang van 9 februari pendelt om de tien minuten een bus tussen de universiteit en het stadion. De bus vertrekt en arriveert bij het hoofdgebouw. Ook bij de parkeergarages van de Bijenkorf, het Kennedyplein, de Witte Dame, het Hooghuis en het Stadhuisplein kunnen PSV-fans hun auto voortaan goedkoper stallen tijdens thuiswedstrijden.

Op deze manier hoopt de gemeente Eindhoven de parkeeroverlast in de wijken rondom het Philipsstadion te verminderen./.