Samenwerken in een complex vak

De lusten en lasten van relaties op de TU/e

Studenten ijszeilen over Pools meer
Onderzoek: TU/e scoort laag met gehandicaptenvoorzieningen
14 februari 2008 - Eindhovense studenten met een functiebeperking zijn matig tevreden over de voorzieningen en informatieverschaffing op de TU/e. Dit blijkt uit onderzoek van het Expertisecentrum Handicap en Studie en een Leids onderzoeksbureau.
Foto: Bart van Overbeeke

De TU/e staat met een gemiddeld cijfer van 5,78 als een na laatste op de lijst van de universiteiten. Ook andere universiteiten en hogescholen scoren niet hoog. Het totale gemiddelde is een mager zesje.

Enschede voert de lijst van de universiteiten aan met een 7,01. Studenten van de Erasmus Universiteit beoordelen hun universiteit relatief als de slechtste, met een 5,3. Aan de internetenquête deden in totaal meer dan 23 duizend studenten mee.

Op de TU/e gaven 24 studenten hun mening. Voor intake gaven zij een 5,29, voor hulpmiddelen een 5,85 en voor aanpassingen onderwijs een 6,04. Voor voorlichting noteerden de onderzoekers een 5,47, voor speciale begeleiding een 5,78 en voor begrip van docenten een 6,27.

Hannie Keulemans-Timmermans, secretaris van de Bestuurscommissie Voorzieningen Gehandicapten, betreurt dit cijfer. “Alle gebouwen zijn in ieder geval toegankelijk voor mensen in een rolstoel. We hebben plannen om ook de website duidelijker te maken. Daar willen we bijvoorbeeld op vermelden welk pad slechtzienden moeten volgen om vanaf het station hier te komen.”/.