Samenwerken in een complex vak

De lusten en lasten van relaties op de TU/e

Studenten ijszeilen over Pools meer
TU/e heeft als enige dalend aantal inschrijvingen
14 februari 2008 - De TU/e bungelt onderaan de lijst met inschrijvingen van studenten in 2007. Bovendien is het de enige universiteit met een daling ten opzichte van 2006. Stonden in 2006 nog 7376 studenten ingeschreven, in 2007 zou dat aantal met -2,2% gedaald zijn tot 7217 inschrijvingen.

Dit blijkt uit de decembertelling van de IB-Groep. De universiteit staat hiermee voorlaatste op de lijst. Het aantal aanmeldingen voor de bacheloropleidingen aan de TU/e steeg dit jaar overigens wèl: uit de eindtelling van de eerstejaars instroom begin december bleek dat zich 1145 nieuwe studenten hadden ingeschreven, tegenover 1052 in 2006.

Ing. Maurice Megens van het Onderwijs en Studenten Service Centrum (STU) zocht de verklaring voor de daling in het totale studentenbestand, ondanks het gestegen aantal nieuwkomers, toen in een dalende instroom tussen 2002 en 2005.Helemaal onderaan de lijst van de IB-Groep staat de Universiteit Wageningen met 4751 studenten. De Universiteit Utrecht staat bovenaan met 30164 inschrijvingen in december 2007. De TU Delft kent procentueel gezien de sterkste stijging (5,2%).