Samenwerken in een complex vak

De lusten en lasten van relaties op de TU/e

Studenten ijszeilen over Pools meer
Universiteit krijgt ton van provincie voor studentenwerving
14 februari 2008 - De TU/e krijgt van de provincie Noord-Brabant een bijdrage van 100.000 euro om studenten te werven. Dit besluit nam de provinciebestuur afgelopen dinsdag. Reden voor de financiële steun is het teruglopende aantal studenten. De Eindhovense universiteit zag het vorige jaar het studentenbestand met twee procent slinken. x1_s.jpg
Het provinciehuis in Den Bosch
Ook de Universiteit van Tilburg krijgt van de provincie een ton subsidie voor wervingscampagnes in 2008. Beide universiteiten hadden de provincie om steun gevraagd. Het provinciebestuur ging akkoord omdat het Noord-Brabant wil profileren als kennisregio. “En daar zijn voldoende hoogopgeleide mensen voor nodig”, aldus een woordvoerster van de provincie. Ze noemt het ‘uitzonderlijk’ dat de provincie zoveel geld hiervoor uittrekt. Volgens haar wordt normaal gesproken geen geld gegeven om studenten te werven.