“Kijk, dit is nu mijn kindje”

Gotthardtunnel en Zwitserse identiteit

Buitentoernooi Hajraa haalt nat pak
Notebook voor komend studiejaar bekend

19 juni 2008 - Studenten die na de zomer met een opleiding aan de TU/e beginnen, kunnen gebruikmaken van de HP Compaq 8510w. De notebook bezit een 2.5 GHz processor, heeft 4 GB werkgeheugen en een harde schijf van 200 GB. Ook bevat de schootcomputer een DVD-brander. Zoals elk jaar werden de kandidaat-notebooks van verscheidene merken aan een uitvoerig testproces onderworpen. “We kijken natuurlijk naar de algemene en grafische performance, maar we laten de notebooks ook mechanisch testen”, aldus Dennis Raijmakers van het Onderwijs en Studenten Service Centrum. De beste, meest robuuste notebook - met de juiste prijs - bleek dit jaar dus de HP Compaq 8510w. Al sinds 1998 biedt de TU/e studenten een speciale notebookregeling. De computers, met alle sofware die nodig is voor de studie, kosten zestienhonderd euro. Studenten betalen hiervan de helft, de rest wordt gedurende de studie kwijtgescholden. Meer dan 95 procent van de studenten maakt gebruik van de regeling.