“Kijk, dit is nu mijn kindje”

Gotthardtunnel en Zwitserse identiteit

Buitentoernooi Hajraa haalt nat pak
Bouwkundewinkel frist huisstijl op
19 juni 2008 - De Bouwkundewinkel heeft een nieuwe huisstijl. De oude dateerde al van 1985 en was wat de ‘winkeliers’ betreft aan vervanging toe. In september komt een promotiecampagne om de winkel bij zoveel mogelijk Bouwkundestudenten onder de aandacht te brengen.

Behalve een nieuwe huisstijl heeft de winkel ook een geheel nieuwe website, die vrijwel klaar is: bouwkundewinkel.nl. En de winkeliers hebben een publicatiebord met speciale verlichting opgehangen bij de liften op vloer 1 in Vertigo, waarin de nieuwste opdrachten komen te hangen.

De Bouwkundewinkel biedt hulp aan partijen die met een bouwkundig probleem zitten, maar niet het geld hebben om een bedrijf in te schakelen. Studenten doen met de opdrachten praktijkervaring op.

De Bouwkundewinkel realiseerde 24 opdrachten in 2007. Studenten krijgen voor de opdrachten studiepunten - en dat is tevens de betaling, studenten krijgen geen geld voor de werkzaamheden. Uitgedrukt in studiepunten draaide de winkel in 2007 een omzet van 448. Dat is een fikse groei; het jaar ervoor was de omzet nog 255 studiepunten. De groei komt volgens Bakker door de richting die een aantal jaar terug is gekozen, waarbij integratie van praktijkopdrachten in het onderwijs prioriteit kreeg./.