Moodboards maken

Women in Science

Bierfiets
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Onbezorgde kiezer op open dag
2 april 2009 - Vierde- en vijfdejaars vwo’ers zijn nauwelijks bezig met de kredietcrisis of mogelijke onzekerheid op de toekomstige arbeidsmarkt. Dat is de ervaring van Marjan van Ganzenwinkel van het Communicatie Expertise Centrum van de TU/e, medeorganisator van de open dagen van vorige week.
Foto: Bart van Overbeeke

De universiteit startte op de open dagen de minicampagne ‘Techniet of Techwél’, om de gunstige beroepsperspectieven voor techneuten, juist na de crisis, onder de aandacht te brengen. Deze actie is volgens Van Ganzenwinkel ook meer gericht op de eindexamenleerlingen, die al wat nadrukkelijker met het beroepsperspectief bezig zijn en op het punt staan de studiekeuzeknoop door te hakken.

De open dagen op vrijdag 27 en zaterdag 28 maart waren, met in totaal zo’n duizend belangstellenden, goedbezocht, aldus Van Ganzenwinkel. Wel kwamen dit keer opvallend veel ouders mee en werden zelfs ouders zónder kinderen gespot. Maar of hieraan stiekeme crisistwijfel ten grondslag ligt, weet de CEC-medewerkster niet.

De reacties op de open dagen waren erg positief, aldus de organisatie, ook in vergelijking met de voorlichtingsdagen van de Delftse universiteit een week eerder. “Veel mensen vonden het hier veel persoonlijker en beter georganiseerd.”

Bezoekers konden op de open dagen kennismaken met de TU/e-opleidingen, allerlei andere facetten van de universiteit en met het studeren in Eindhoven. Naast de meer inhoudelijke activiteiten konden scholieren onder meer op een dubbeldekkerbus springen voor een stadsrondrit en een rondje over de campus maken in een tuktuk.