10 december 2009 -
De nieuwe commercial van de TU/e, die twee weken geleden gelanceerd is op diverse jongerenzenders, heeft op Discovery Channel twee dagen lang een verkeerd webadres wereldkundig gemaakt. Bij het iets langer maken van het originele filmpje is door een medewerker van het filmbedrijf ‘www.theinnovater.nl’ in plaats van ‘www.theinnovator.nl’ ingetikt. Volgens projectleider Marc Rosmalen van het Communicatie Expertise Centrum (CEC) van de TU/e is de fout nog bijtijds opgemerkt en hersteld, maar is bij Discovery Channel door samenwerking met een internationale partij het foutieve filmpje toch nog even te zien geweest. “Het is moeilijk te bepalen hoe dat is gebeurd, maar de foutieve commercial is hooguit twee dagen te zien geweest op deze zender”, aldus Rosmalen.
Studentengroepering PF werd getipt over de foutieve commercial en claimde direct het verkeerd gespelde adres. Het adres linkt nu door naar de site van de Progressieve Fractie. PF-voorzitter Nic van Kooten noemt het een grove fout van het CEC en vraagt zich af of er wel gesproken mag worden van een expertisecentrum. (HK)
|