Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
UHD Bastiaans Fellow van IEEE
10 december 2009 - Dr.ir. Martin Bastiaans, universitair hoofddocent in de capaciteitsgroep Signal Processing Systems (SPS) van de TU/e-faculteit Electrical Engineering, wordt met ingang van 1 januari fellow van IEEE, de internationale vereniging van professionals op het gebied van elektrotechniek. Deze eer wordt elk jaar één op de duizend IEEE-leden gegund.

Bastiaans wordt geëerd voor zijn bijdragen aan ‘Signal Processing for Optical Signals and Systems’. Hij is het vierde lid van SPS dat deze eer te beurt valt, ondanks dat hij naar eigen zeggen vooral over optica heeft gepubliceerd. “Ik heb relatief weinig publicaties in tijdschriften van IEEE, maar dat heeft ze er gelukkig niet van weerhouden om me tot fellow te benoemen.”

Behalve zijn uitverkiezing tot IEEE-Fellow kreeg Bastiaans afgelopen maand van diezelfde organisatie ook de MGA Larry K. Wilson Transnational Award voor zijn vrijwillige werkzaamheden voor de sectie Benelux en de regionale afdeling van IEEE (Europa, Afrika en het Midden-Oosten) en voor zijn inzet als vicevoorzitter van de commissie voor studentenactiviteiten. De Wilson Award, één van de belangrijkste onderscheidingen voor vrijwilligers, gaat vergezeld van duizend dollar en een gedenkplaat. (TJ)/.