Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Eerbetoon voor ‘grootbegeleiders’
10 december 2009 - Bij de opening van het academisch jaar werd al aangekondigd dat de TU/e hoogleraren die minimaal vijfentwintig of vijftig keer als eerste promotor zijn opgetreden, in het vervolg een eerbetoon gaat brengen. Donderdag 17 december krijgen prof.dr. Rutger van Santen (Scheikundige Technologie), prof.dr. Bert Meijer (ST/Biomedische Technologie) en prof.dr.ir. Han Meijer (Werktuigbouwkunde) tijdens een feestelijke bijeenkomst in de University Club als eersten een beeld van de Limburgse kunstenaar Fons Bemelmans. Zij begeleidden respectievelijk 67, 55 en 54 promoties.

Volgens universiteitssecretaris ir. Harry Roumen betreft het een eerbetoon met terugwerkende kracht. “Deze drie hoogleraren hebben dat aantal van vijftig promoties inmiddels al dik gehaald en krijgen volgende week alsnog een eerbetoon daarvoor. Vanaf nu gaat het bestuur de hoogleraren die het aantal van vijfentwintig of vijftig promoties bereiken, speciaal in het zonnetje zetten. In januari zal de eerste hoogleraar onderscheiden worden die het aantal van vijfentwintig promoties heeft behaald. Wie dat is, houden we nog even geheim.” Ook deze hoogleraren ontvangen een kunstwerk van Bemelmans. (HK)/.