Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e Puzzle Hunt continues

14 december 2009 - Aan de TU/e ging donderdag de eerste Puzzle Hunt van start. Cursor publiceerde die dag op de middenpagina's twintig raadsels die puzzelaars naar een verborgen object op de campus moeten leiden. Niemand bereikte tot dusver echter het doel; daarom nu online enkele hints.

x5_s.jpg

Aan het Massachusetts Institute of Technology is het al bijna dertig jaar een hit: de MIT Mystery Hunt. Voor de TU/e moet 2009 het jaar worden waarin een succesvolle puzzeltraditie van start gaat. Studenten en medewerkers kunnen individueel of in teamverband aan de slag met de raadsels die afgelopen donderdag verschenen op de middenpagina's van Cursor 13. Doel is om zo snel mogelijk een object te vinden dat verstopt is op de TU/e-campus.

De puzzel is volledig in het Engels. Degene die het object vindt, moet er zo snel mogelijk mee naar computervereniging Stack, organisator van deze wedstrijd. Stack is gevestigd in de Hal, kamer 0.03. Als die ruimte dicht is, fotografeer je dan met het object en mail die foto naar puzzlehunt@stack.nl. Breng het langs zodra de ruimte weer open is.

Voor de winnaar ligt er een Sony Playstation 3 klaar, of een bedrag van 250 euro. Voor wie de aanwijzingen en de verstopplek ook achterhaald heeft, maar er toch net heeft naast gegrepen, is er ook wat te winnen. Mail je oplossingen met je naam naar het hierboven genoemde adres. De tweede prijs bestaat uit computeraccessoires ter waarde van 150 euro (beschikbaar gesteld door ASML). De derde prijs zijn breinkrakende puzzels ter waarde van 50 euro (beschikbaar gesteld door Jolie-Spellen). Ook zijn vijf speciale bedrijfsbezoeken aan ASML te winnen.

De wedstrijd is donderdag 10 december gestart, maar de voorbije dagen hebben nog geen winnaar opgeleverd. Klik daarom hier voor enkele hints. Insturen van de oplossing kan tot vrijdag 18 december, 18.00 uur.

Cursor-medewerkers, Stack-bestuurders en testpersonen zijn uitgesloten van mededinging.