Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Technische Natuurkunde ziet Abraham
14 januari 2009 - Technische Natuurkunde bestaat dit jaar een halve eeuw en dat wil de faculteit niet ongemerkt voorbij laten gaan, getuige het opvallende plakkaat op de gevel van N-laag. Ook studievereniging Van der Waals heeft plannen om dit tiende lustrum uitgebreid te vieren.
Foto: Bart van Overbeeke

Rond de vijftigste verjaardag van de vereniging, op 6 oktober, worden twee weken volgepland met feestelijke activiteiten, zoals een gala, uitgebreide lustrumborrel en een reünie. Drie bestuursleden van Van der Waals wijden hier de helft van hun bestuurstaak aan, zo laat voorzitter Gijs ten Haaf weten. “We pakken dit lustrum een stuk groter aan dan normaal; dit jubileum is toch een mijlpaal in de geschiedenis van de vereniging.”

Het eerste grote feest is op 8 juni gepland, vertelt ir. Tiny Verbruggen, directeur bedrijfsvoering van Technische Natuurkunde: “Het jaarlijkse voetbaltoernooi van de faculteit wordt gecombineerd met een groot feest waar de hele universiteit welkom is.” Ook gaat de faculteit tijdens de publieksdag van 3 oktober “helemaal open”. “De bedoeling is dat alle vakgroepen dit jaar meedoen aan de publieksdag en dat overal demonstraties worden opgezet.”

Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan heeft iedereen op de faculteit heel speciale koffiebekers gekregen: onder invloed van warme koffie of thee worden de zwarte bekers licht van kleur en verschijnt een plattegrond van de natuurkundegebouwen. (TJ)