Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e en gemeente blijven witte fietsen steunen

14 januari 2009 - De TU/e en de gemeente Eindhoven blijven de komende twee jaar de aanschaf van goedkope witte fietsen voor studenten steunen. Voor 2010 en 2011 zullen opnieuw 368 TU/e-studenten gebruik kunnen maken van de regeling om goedkoop aan een opvallend witte Batavus te komen. Zowel de TU/e als de gemeente draagt voor die periode maximaal vijftigduizend euro bij. Met hun steun willen ze bijdragen aan het imago van ‘Eindhoven studentenstad’. Studenten die aanspraak maken op een fiets, moeten als inwoner ingeschreven zijn in de stad. De witte fiets wordt door de studenten zelf gekocht, zij betalen er 135 euro voor. De TU/e en de gemeente leggen ieder eenzelfde bedrag bij. De fietsen zijn herkenbaar aan de witte kleur en de logo’s van de gemeente en de TU/e. Opvallend is dat de fiets bijzonder populair is onder buitenlandse studenten. (FvO)