Vraagstuk vrouwen blijft wringen
    Werk Meijer beloond met buitenlandse lezingen
    18 november - Prof.dr. Bert Meijer (Scheikundige Technologie/Biomedische Technologie) is deze maand door de Max-Planck-Gesellschaft uitgenodigd voor een lezing in Mainz. Het gaat om de zogeheten Reimar Lüst-lezing, genoemd naar de voormalige president van de Duitse onafhankelijke organisatie voor wetenschappelijk onderzoek. x2_s.jpg
    Bert Meijer. Foto: Bart van Overbeeke

De Max-Planck-Gesellschaft heeft tachtig instituten voor verschillende wetenschappelijke disciplines, de Max Planck Instituten (MPI), waarvan de meeste zich in Duitsland bevinden. In Nederland is één MPI gevestigd , het Max Planck Instituut voor Psycholinguïstiek in Nijmegen.

In Mainz is het onderzoekscentrum voor polymeren gevestigd, het vakgebied waarbinnen Meijer al een groot aantal wetenschappelijke prijzen won. De uitnodiging van de Duitsers aan de TU/e-hoogleraar is een blijk van waardering voor diens werk. Meijer zal zijn voordracht houden in mei 2011.

Japan

Ruim een maand daarvoor zal Meijer aanwezig zijn op de Kanagawa Universiteit in Japan. Daar houdt hij een lezing tijdens de jaarlijks bijeenkomst van de Chemical Society of Japan die voor de 91ste keer wordt gehouden. Met ‘The Chemical Record (TCR) Lecture’ onderscheiden de Japanners het werk van Meijer. (FvO)

Prof.dr. Bert Meijer of the TU/e (molecular sciences and organic chemistry)  will be the Reimar-Lüst lecturer in May 2011 that will be held at the Max-Planck Institute for Polymer Research in Mainz. Meijer was also awarded The Chemical Record (TCR) Lecture that will be delivered at the 91st Annual Meeting of the Chemical Society of Japan at Kanagawa University in March 2011.