Virus uitgeroeid
    TU/e-studenten maken vuist tegen kabinetsplannen
    9 december 2010 - Studenten in Amsterdam, Wageningen, Nijmegen en Utrecht gaan vrijdag de straat op om te protesteren tegen de kabinetsplannen. TU/e-studenten gaan niet de straat op, maar hebben wel een werkgroep gevormd om gezamenlijk een tegengeluid te laten horen tegen de geplande maatregelen van het kabinet om studie-uitloop financieel af te straffen.

Christopher Gits van studentenfractie PF laat weten dat vijftien studenten van onder meer Groep-één, PF, Compositum, FSE, ESSF, Scala en enkele studieverenigingen vorige week voor de eerste keer bij elkaar zijn gekomen om hun plannen te bespreken. Gits: “We vinden het te kort dag om deze week een grote actie in Eindhoven op poten te zetten. Dat neemt niet weg dat we íets gaan doen. We willen contact leggen met bedrijven in de regio om te kijken of we gezamenlijk een brief aan de Tweede Kamer kunnen aanbieden, waarin we aangeven wat het effect van de maatregelen is op de Brainport-regio.” Volgens Gits zijn er vanuit Eindhoven wel plannen om aan te haken bij een landelijke demonstratie halverwege januari in Den Haag.

Het Interstedelijk Studenten Overleg, de Landelijke Kamer van Verenigingen en de Landelijke Studenten Vakbond hebben de handen ineengeslagen en de website www.kenniscrisis.nl gelanceerd. Daarin moedigen zij lokale studentenorganisaties aan om in de eigen stad samen te werken om studenten te informeren en op de been te brengen. (JvG)

Next Friday, students in Amsterdam, Wageningen, Nijmegen and Utrecht will be protesting. TU/e students will stay inside, but did set up a workgroup to collectively resist the government’s plans to fine extended studying. They want to unite with regional companies to see if they can draw up a letter to present to the House of Representatives in which they outline the plans’ effects for the Brainport region.