Virus uitgeroeid
    Hoogleraar Linnartz fellow van IEEE
    9 december 2010 - Prof.dr.ir. Jean-Paul Linnartz, deeltijdhoogleraar aan de faculteit Electrical Engineering, is met ingang van januari 2011 benoemd tot fellow van het Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE).

Het is de hoogste graad van lidmaatschap waarvoor men moet worden genomineerd door vijf tot acht referenten. Per jaar mag niet meer dan ten hoogste één promille van de stemgerechtigde leden tot fellow benoemd worden. Linnartz kreeg zijn eervolle benoeming voor zijn ‘leadership in security with noisy data’. Het gaat hierbij om actuele thema’s zoals toepassingen voor het veilig opslaan van geheime sleutels in smartcards en OV-chip cards en het beschermen van data van vingerafdrukken tegen misbruik. (FvO)

Prof.dr.ir. Jean-Paul Linnartz, part-time professor at the Department of Electrical Engineering, has been appointed fellow at the Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) as of January 2011. It is the highest membership status, for which a person must be nominated by five to eight experts.