Virus uitgeroeid
    Innovation Sciences houdt innovatief marathoncollege
    9 december 2010 - De subfaculteit Innovation Sciences hield vrijdag 3 december een marathoncollege in het Stadhuis in Eindhoven. Elf TU/e-docenten gaven om de beurt een college tussen 11.00 en 16.00 uur. De activiteit paste in het Open Innovatiefestival dat van 29 november tot 3 december in verschillende steden- waaronder Eindhoven- werd gehouden.
    Foto | Rien Meulman

Hoe kom je tot originele innovaties? Hoe staat het met het vertrouwen in techniek? Hoe is de interactie tussen mens en techniek? Over dit soort uiteenlopende onderwerpen gaven TU/e-docenten een college van zo’n twintig minuten. Het idee was om Eindhovenaren met deze onderwerpen kennis te laten maken. In de praktijk kwamen er vooral gemeente-ambtenaren en studenten op de colleges af, laat Tanja Manders van studievereniging Intermate weten. “De colleges waren echt superinteressant, alleen de opkomst was niet hoog. De promotie voor het festival liet wat te wensen over”, meent ze. “Erg jammer.”

Het doel van het Open Innovatiefestival was te laten zien dat overheid, bedrijfsleven en inwoners op nieuwe manieren kunnen samenwerken. (JvG)

On Friday, December 3, the Innovation Sciences sub department organized a marathon lecture in Eindhoven City Hall. Between 11AM and 4PM, eleven TU/e professors took turns lecturing. The event was part of the Open Innovation Festival that ran from November 29 to December 3 in several cities, like Eindhoven.