Kenniscrisis

TU/e krijgt gezicht op Facebook

27 januari 2011 - Het Communicatie Expertise Centrum (CEC) heeft woensdag 26 januari de Technische Universiteit Eindhoven een gezicht gegeven op Facebook. Het is een van de manieren om via de zogeheten social media het reilen en zeilen van de universiteit onder de aandacht te brengen. x1_s.jpg

“Vanaf vandaag kun je #TUEindhoven ook volgen via Facebook | As from today you can also follow #TUEindhoven via Facebook | http://ow.ly/3L4Cl.” Zo luidde de aankondiging op Twitter, een andere vorm van social media waar de TU/e al meer dan een jaar gebruik van maakt. Met redelijk succes, want het nieuws over de TU/e via Twitter wordt door bijna 1600 mensen gevolgd en dat aantal groeit nog steeds.

Of de TU/e met Facebook ook zoveel volgers en bezoekers zal trekken, is natuurlijk nog de vraag.  De introductie op Facebook zit vooralsnog in een experimentele fase. Na verloop van tijd zal duidelijk worden welke richting het op gaat.

Duidelijk is wel dat de communicatie naar vooral jonge VWO’ers en studenten een nieuwe impuls erbij krijgt. De beoogde doelgroep kan zelf meedenken hoe de presentatie op Facebook er uit komt te zien. “Alle suggesties en ideeën zijn van harte welkom”, zo laat een medewerkster van het CEC weten. (FvO)

On Wednesday, January 26, the Communication Expertise Center (CEC) created TU/e's very own Facebook account. It’s one of the ways social media can be used to draw attention to the goings-on at university.