TU/e-fiets voor studenten

ID zoekt nieuw paradigma

La Fura dels Baus
Universiteitsbreed eerbetoon voor docenten en studenten
6 september 2007 - Pas in juni van dit jaar kregen de plannen concreet vorm: beloon jaarlijks de beste docent in de bachelor- en in de masteropleidingen en loof daarnaast prijzen uit voor de drie beste studenten van het afgelopen studiejaar. Maandag 3 september, tijdens de opening van het nieuwe collegejaar, werden de allereerste prijswinnaars bekendgemaakt.
De hoogleraren Frans van de Vosse en Chris Snijders (foto hieronder) ontvingen respectievelijk de master- en bachelorprijs voor beste docent uit handen van rector Hans van Duijn. Foto’s: Bart van Overbeeke

Bij de prijsuitreiking van de docenten, waarvoor in totaal 22 kandidaten waren voorgedragen, viel de eer te beurt aan prof.dr. Chris Snijders, hoogleraar Sociologie van Techniek en Innovatie bij de faculteit Technologie Management, en prof.dr.ir. Frans van de Vosse, hoogleraar Cardiovasculaire Biomechanica bij de faculteit Biomedische Technologie.
Snijders, die de bachelorprijs ontving, werd onder meer geëerd voor het inventieve gebruik van internettoepassingen bij zijn onderwijs, voor zijn stimulerende aanpak en voor zijn toegankelijkheid voor zijn studenten. Van de Vosse werd geroemd voor het veelvuldig gebruik van aansprekende voorbeelden in zijn colleges, zijn inzet om mee te denken over de verbetering van het onderwijs en voor zijn voortrekkersrol voor wat betreft de master Biomedical Engineering. Beiden ontvingen een bedrag van vijfduizend euro dat zij kunnen inzetten voor een verdere verbetering van het onderwijs.
Bij de studenten ging Yvette Adams met de eerste prijs van vijfhonderd euro naar huis. Ze studeert Scheikundige Technologie en zet zich zeer actief in voor studievereniging Japie, de wetenschapswinkel en sportkoepel ESSF. Daarnaast heeft ze ook nog negentig procent van haar studiepunten weten te behalen. De tweede en de derde prijs gingen naar Irene Kaashoek (actief voor de BMT-studievereniging Protagoras, dansvereniging Footloose en sportvereniging All Terrain) en Bouwkundestudent Niek Bongers (actief lid van het ESC, van studievereniging CHEOPS en Integrand en daarnaast één van de oprichters van studentenpartij ELS)./.