TU/e-fiets voor studenten

ID zoekt nieuw paradigma

La Fura dels Baus
Vijf automaten vervangen kantinejuf in IPO-gebouw
6 september 2007 - Het eten in de kantine van het IPO-gebouw wordt niet meer uitgereikt door handen van vlees en bloed, maar door vijf automaten. De vernieuwde kantine, door Dienst Interne Zaken (DIZ) een ‘lounge’ genoemd, ging afgelopen maandag officieel open.
Foto: Bart van Overbeeke

Reden voor de verandering is het feit dat de kantine niet meer voldeed aan de regelgeving, en de kantineomzet in het gebouw. Die was te laag om de bemande kantine in de lucht te houden, laat Monique Kuyck van DIZ weten. De afgelopen maanden werd de kantine compleet opnieuw ingericht, naar een ontwerp van Bouwkundestudent Remon Kappen.
Naast de nieuwe inrichting kwamen er vijf automaten: een voor koffie, een voor soep, een voor frisdrank, een voor zoetwaren en een zogenoemde ‘trommelautomaat’ voor substantiëler voedsel. Hamburgers of saucijzenbroodjes bijvoorbeeld, op te warmen in de magnetron in de lounge. Het assortiment dat de automaten tesamen bieden, is volgens Kuyck ‘zo breed mogelijk’; de prijzen zijn gelijk aan de prijzen in de kantines elders op de campus.
De voormalige kantine in gebouw Potentiaal wordt ook omgebouwd tot een lounge. Daar kampt DIZ met een vertraging doordat het bestelde meubilair op zich laat wachten. Desondanks wil Kuyck de nieuwe lounge op maandag 24 september openen - desnoods met het oude meubilair.
Eerder was er ook sprake van dat de kantine van Wiskunde & Informatica, op vloer acht van het Hoofdgebouw, tot lounge getransformeerd zou worden. DIZ zag hier echter vanaf, onder meer vanwege de toch al grote drukte bij de kantine in het Auditorium. De verwachting is namelijk dat meer mensen naar het Auditorium gaan als W&I een loungekantine krijgt.