Favorite places

Meijer in top-100

Tappers-opdracht Thor
Spookkunst in studentenkerk
15 november 2007 - Zodra het gaat liggen, wordt het (vooral in huis) al snel een bron van ergernis. Maar zolang het in beweging blijft, onttrekt het zich in daglicht aan het oog: stof. Kunstenaar Achim Mohné gebruikt een laser als lichtbron om bewegend stof in de lucht te ontdekken. Zijn installatie, die deel uitmaakt van het lichtkunstfestival Glow 2007, is momenteel te zien in de Eindhovense Studentenkerk aan de Kanaalstraat.
Foto: Bart van Overbeeke

Op de drie grote glas-in-loodramen in de kerk worden camerabeelden geprojecteerd die de kunstenaar van zijn ontdekkingstocht naar het rondzwevende stof maakte. De bewegende projecties worden door de ramen deels doorgelaten en deels gereflecteerd, waardoor zowel in de kerk als op de binnenplaats buiten een spookachtig sfeertje ontstaat.

De ruim twintig kunstwerken die tijdens Glow 2007 op diverse plaatsen in de binnenstad worden gepresenteerd, zijn nog te zien tot en met zondag 18 november.

Kijk voor een overzicht op www.gloweindhoven.nl.