Favorite places

Meijer in top-100

Tappers-opdracht Thor
56 geïnteresseerden voor TU/e-fiets
15 november 2007 - 56 eerstejaars studenten hebben zich aangemeld voor een TU/e-fiets. Op donderdag 15 november sloot de inschrijving. Projectleider Marcel van Buijtenen laat weten dat zo’n honderd extra studenten, die in de studentenadministratie een tweede adres in Eindhoven hebben, inmiddels ook zijn uitgenodigd deel te nemen. De nieuwe inschrijvingstermijn loopt tot 7 december. x1_s.jpg
De TU/e-fiets. Foto: Bart Van Overbeeke

Van Buijtenen zegt content te zijn met het aantal aanmeldingen. “We hebben in eerste instantie 330 in Eindhoven wonende eerstejaars studenten aangeschreven en dan is meer dan veertig aanmeldingen zeker niet slecht. Er is vooraf geen onderzoek naar verricht, dus was ook niet duidelijk waar we op moesten rekenen. Daarnaast moest de regeling in korte tijd worden opgezet, omdat net voor de zomervakantie het besluit viel ermee van start te gaan.” De universiteit heeft honderd fietsen besteld, die inmiddels in productie zijn.

De TU/e introduceerde het fietsenplan aan het begin van dit collegejaar. De witte TU/e-fiets, met daarop het logo van de universiteit is een initiatief van de TU/e, de gemeente Eindhoven en Batavus. De fiets heeft een winkelwaarde van ongeveer 600 euro, maar kost de student, die in Eindhoven woonachtig moet zijn, slechts 140 euro. Van Buijtenen verwacht dat de eerste fietsen in december worden geleverd. Een precieze datum is nog niet bekend.