Favorite places

Meijer in top-100

Tappers-opdracht Thor

Weer meer sportkaarten verkocht

19 november 2007 - Het Studenten Sport Centrum (SSC) heeft dit jaar al zo’n 7.100 sportkaarten verkocht. Dat is 350 tot 400 meer dan er vorig jaar rond deze tijd verkocht waren, laat Toon Reijnders van het SSC weten. De groei komt vooral doordat er meer TU/e-medewerkers een sportkaart hebben gekocht. In die categorie staat de teller op ongeveer plus 250. x3_s.jpg

Ook het aantal partners van medewerkers dat een sportkaart neemt, staat zeventig hoger. Partners kunnen sinds vorig collegejaar ook een kaart kopen.
Het SSC is van plan dit jaar acties te voeren om meer Fontysstudenten naar het sportcentrum te krijgen. In die groep zit het grootste potentieel. Vorig jaar schafte slechts zo’n twintig procent van de ongeveer zestienduizend Fontysstudenten een sportkaart aan. Bij de TU/e-studenten ligt dit percentage op ongeveer 65 procent.
Het aantal sportkaarten kent al sinds 1994 vrijwel continu een stijgende lijn. In dat jaar waren er 3.000, vorig jaar kwam het sportcentrum op ongeveer 9.200 uit. Daarmee zit het complex aan de Onze Lieve Vrouwestraat volgens Reijnders in de avonduren volledig vol. Alleen overdag is er nog wat ruimte. Het SSC verhuurt deze overblijvende ruimte overdag zo veel mogelijk aan externe partijen. “Derde geldstroom”, aldus Reijnders.

De scanpoortjes, die het sportcentrum dit jaar invoerde, werken volgens SSC-directeur Wim Koch goed. “We krijgen nu veel meer zicht op welke groepen er wanneer komen sporten.” Maar het is natuurlijk ook makkelijker om te controleren of mensen een geldige kaart hebben. Daarom wil hij volgend jaar ook een handscanner gaan gebruiken op de buitenlocaties van het SSC.