Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Swinburne Award voor hoogleraar TU/e

15 april 2010 - TU/e-deeltijdhoogleraar dr.ing. Ton Peijs van de faculteit Scheikundige Technologie heeft de Swinburne Award in de wacht gesleept. Dat is een prijs die het Engelse Institute of Materials sinds 1960 doorgaans iedere twee jaar uitreikt. De award wordt toegekend aan iemand die een belangrijke bijdrage levert aan de wetenschap en techniek op het gebied van polymeren. Er is geen geldbedrag gekoppeld aan de prijs, maar deze wordt algemeen beschouwd als een zeer eervolle erkenning van iemands werk. In ruil voor de prijs zal Peijs, geheel volgens traditie, een lezing geven. Peijs promoveerde aan de TU/e en is in Eindhoven jaren universitair hoofddocent geweest bij de hoogleraren Piet Lemstra en Han Meijer. Tegenwoordig werkt Peijs het grootste deel van zijn tijd als hoogleraar aan de Queen Mary University of London. (FvO)