Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Wiskundeprijs voor bedrijfskundige

15 april 2010 - Ir. Joachim Arts, afgestudeerd aan de faculteit IE&IS en inmiddels promovendus in de vakgroep Operations Planning, Accounting and Control (OPAC) van diezelfde faculteit, heeft voor zijn masterscriptie de scriptieprijs 2010 gekregen van de Vereniging voor Statistiek (VVS). Arts kreeg de prijs, vijfhonderd euro en een oorkonde, op 1 april uitgereikt in Amsterdam tijdens de Statistische Dag 2010. Hij kreeg de onderscheiding voor zijn scriptie ‘Efficient Optimization of the Dual-Index Policy using Markov Chain Approximations’. De jury was vooral lovend over de directe toepasbaarheid van de door Arts ontwikkelde methoden. Volgens zijn scriptiebegeleider prof.dr.ir. Geert-Jan van Houtum is het bijzonder dat een bedrijfskundige de prijs wint, meestal zijn de winnaars afkomstig uit de wiskunde of econometrie. (TJ)