Braaf!
    Online uitverkoop bibliotheekboeken
    24 februari 2011 - Via een speciale website stelt het Informatie Expertise Centrum (IEC) medewerkers en studenten in de gelegenheid om boeken te kopen die in het kader van de grootscheepse ‘decollectionering’ het veld moeten ruimen.

De lijst met boeken is voor medewerkers beschikbaar van 23 februari t/m 16 maart en daarna krijgen studenten tot 23 maart gelegenheid om iets van hun gading te bestellen uit de resterende lijst. Om ervoor te zorgen dat de boeken terecht komen bij oprecht geïnteresseerden, zijn de boeken niet gratis, maar betalen medewerkers vijf euro per boek en studenten de helft. De opbrengst van de uitverkoop wordt in het Universiteitsfonds gestort en krijgt een nader te bepalen bestemming. De beschikbare boeken zijn binnen de bestaande collectie overbodig verklaard, maar het IEC hoopt nog geïnteresseerden te vinden voor bijvoorbeeld oude drukken. (TJ)

TU/e staff and students can now order discarded library books online. Books are five euro each for staff, and students pay half of that. The book list is accessible for staff through March 16, and afterwards it’s open to students until March 23.