/Voorpagina /Mensen /Nieuws /Opinie /Cultuur /Studentenleven /Achtergrond /English page /Onderzoek /Reportage /Bestuur /Ruis /Ranzigt /Colofon |
/Faculteits Berichten /Vacatures /Mensa /Oude cursors /pdf formaat /TUE |
![]() |
![]() ![]() ![]() Jaargang 44, 20 december 2001 Voorpagina |
CvB-lid Te Beest stapt op
Schade |
![]() Foto: Bert Jansen |
Personeel voelt afstand met bestuur Het College van Bestuur wil nog niet inhoudelijk ingaan op
de bevindingen van de peiling, maar heeft het hoofd van de Dienst
Personeel en Organisatie opdracht gegeven een draaiboek op te
stellen om de resultaten breed en diep ter discussie te stellen
binnen de hele universiteit. "Kennelijk vindt men dat de
afstand tussen personeel en het bestuur heel groot is", zegt
dr.ir. Henk de Wilt, voorzitter van het College van Bestuur over
de resultaten van de satisfactiepeiling. Het College denkt dat
die afstand mede wordt gevoed door een onvoldoende interne communicatie.
"Zenden wordt genoeg gedaan hier, maar kennelijk ontvangen
we te weinig. We realiseren ons dat het een omvangrijk project
is om de communicatie binnen de universiteit tweezijdig te verbeteren.
Dat is een weerbarstige discussie die we moeten gaan voeren",
aldus De Wilt. Dit zal begin volgend jaar gebeuren. "Pas op voor het Lucky Luke-effect" Al waren sommige resultaten van de satisfactiepeiling negatief, zowel Beteor, die de satisfactiepeiling heeft uitgevoerd, als het College van Bestuur, waarschuwen voor het Lucky Luke-effect: "Laat alles eerst bezinken en begin niet meteen te schieten, zoals Lucky Luke, die sneller schiet dan zijn eigen schaduw", aldus drs. Esther Schmal van Beteor voorafgaand aan de presentatie. Deze opmerking kwam nog een keer terug toen de resultaten per
dienst op het scherm verschenen. Vooral de Dienst Financiële
en Economsche Zaken (DFEZ) komt slecht uit de peiling naar voren.
In alle categorieën scoort deze dienst lager dan het TU/e-gemiddelde.
Diensten die er duidelijk beter eruit kwamen, zijn de Dienst Personeel
en Organisatie (DPO), het Communicatie Service Centrum (CSC),
het Studenten Service Centrum (STU) en ICTS. Bij de faculteiten
scoort Bouwkunde slecht, evenals Technologie Management. Biomedische
Technologie zit op alle punten boven het TU/e-gemiddelde en ook
Werktuigbouwkunde en Scheikundige Technologie worden beter beoordeeld. Respons |
Laatste Cursor Lezing Nobelprijs Filmavond Mosaic TU/e'er wint ISOC-award |
[an error occurred while processing this directive] |