/Voorpagina
/Mensen
/Nieuws
/Opinie
/Cultuur
/Studentenleven
/Achtergrond
/English page
/Onderzoek
/Reportage
/Bestuur
/Ruis
/Ranzigt
/Colofon
/Faculteits Berichten
/Vacatures
/Mensa
/Oude cursors
/pdf formaat
/TUE
/Zoeken:
/ Cursor nummer 0 nummer 5

Jaargang 44, 4 oktober 2001


Opinie

Untitled Document

En ik vind...

In de Cursor van 20 september stond een artikel over de kwaliteit van de door de TU/e ingehuurde cateraar Van Hecke Catering. Hierin wordt verslag gedaan van de situatie in het restaurant op locatie W-hoog. Ruim voor sluitingstijd waren producten al uitverkocht en de klacht hierover werd niet naar tevredenheid opgelost door Van Hecke. De conclusie is dat Van Hecke één klant minder heeft. Dienst Interne Zaken van de TU/e is verantwoordelijk voor de cateringdienstverlening op de TU/e en voelt zich indirect geroepen om een reactie te geven.

Het streven van de Dienst Interne Zaken is het aanbieden van dienstverlening tegen een optimale prijs-kwaliteitverhouding. De kwaliteit van dienstverlening heeft per definitie een directe relatie met de operationele uitvoering. Daarom zijn wij drukdoende afspraken met leveranciers nader te omschrijven en te actualiseren. Uiteraard is de mening van de gebruikers voor de Dienst Interne Zaken hierbij van essentieel belang. De Dienst Interne Zaken voert dan ook een actief beleid ten aanzien van opmerkingen, suggesties en uiteraard ook klachten. Immers indien wij geen kennis hebben van de klacht zijn wij niet in staat deze op te lossen of liever nog te voorkomen. Onder het motto 'Klagen mag" nodigen wij bij deze een ieder uit zijn of haar positieve of negatieve kritiek direct aan ons te melden. U kunt hiervoor terecht op www.diz.tue.nl (klachtafhandeling).

Het artikel in de Cursor is voor de Dienst Interne Zaken in ieder geval direct aanleiding geweest om in contact te treden met Van Hecke om te borgen dat dergelijke situaties tot het verleden gaan behoren. Diverse acties zijn inmiddels in gang gezet hiervoor. Uiteraard heeft Van Hecke, als professionele dienstverlener, beterschap beloofd en wij hebben dan ook het volste vertrouwen in Van Hecke dat ze dit ook gaat waarmaken.
Een voorbeeld waarin het uiten van een mening bijdraagt aan een betere dienstverlening voor een ieder. Klagen mag en helpt!

Martin Boers
Hoofd Dienst Interne Zaken

Untitled Document

Belrondje

Ben jij nog blij met je OV-jaarkaart?

De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben de laatste tijd weinig goed kunnen doen in de ogen van de Nederlandse burger. Vertragingen zijn geen uitzondering tijdens een gemiddelde treinreis en zelfs van een trein die helemaal niet rijdt, kijkt niemand meer op. De nieuwe winterregeling van de NS zou studenten wederom uren vertraging kunnen opleveren. Daarom bieden de NS houders van een weekendkaart een vergoeding aan. Is dit een troost of gooi jij je OV liever in de kliko?

Erik van Walbeek
Student Biomedische Technologie en penningmeester van ESMG Quadrivium
Het is inderdaad zo dat ik vaak vertraging heb als ik naar mijn ouders reis. Nu ga ik tegenwoordig niet zo vaak meer naar mijn ouders toe als in het begin van mijn studie, dus ik heb er niet veel mee te maken. Een tegemoetkoming in de reiskosten voor studenten die vaak naar hun ouders gaan in het weekend vind ik op zich een goede zaak. De Nederlandse Spoorwegen hebben problemen en hebben nog heel wat jaren nodig om beter te worden. Maar als studenten daar de dupe van zijn, is het wat mij betreft terecht dat ze daar een vergoeding voor krijgen.

Heico Sandee
Student Elektrotechniek
Ik reis ongeveer één keer per maand met de trein naar mijn ouders in de provincie Zeeland. Daarvoor heb ik een weekendkaart. Ik denk echter dat ik geen gebruik kan maken van de vergoeding, aangezien naar mijn weten de verbinding met Eindhoven hetzelfde blijft. Op de vraag of ik nog blij ben met mijn OV-kaart moet ik toch positief antwoorden. Het is namelijk een ideale pas om goedkoop naar de bioscoop te gaan. Maar zonder dollen: het komt best vaak voor dat we een weekendje een Nederlandse stad bezoeken of naar mijn ouders gaan. Dan komt de OV-kaart zeker goed van pas. Met de auto is het veel duurder.

Frans Wijnheijmer
Student Werktuigbouwkunde en secretaris van Simon Stevin
Ik ben wel degelijk blij met mijn OV-kaart. Het is namelijk een erg makkelijk ding als je ergens heen wilt reizen. Ik vind het plan van de NS om geld te gaan geven aan gebruikers van een weekendkaart die vertraging hebben door de winterregeling, een uitstekend idee. Gratis reizen en nog geld terug krijgen ook. De OV mag nog wel een tijdje blijven.

Martijn Veltman
Student TeMa en voorzitter van de Samourais
Die winterregeling is inderdaad lastig. Ik heb weliswaar geen weekendkaart, maar ik ga altijd terug naar Eindhoven op zondag en dan sta ik vaak te wachten, omdat de trein die ik normaal zou pakken niet rijdt. Voor de vergoeding kom ik dus niet in aanmerking en morgen moet ik ook nog eens mijn OV inleveren omdat mijn zeven jaren studiefinanciering erop zitten. Overigens, ik ben de afgelopen jaren wel blij geweest met mijn OV. Ik reis bijna altijd op tijden dat er weinig drukte is en dan kun je optimaal profiteren van je OV zonder vertraging op te lopen. Helaas moet ik vanaf morgen de NS wat meer gaan sponsoren.

Untitled Document

Ach en Wee














Website Cursor