/Voorpagina /Mensen /Nieuws /Opinie /Cultuur /Studentenleven /Achtergrond /English page /Onderzoek /Reportage /Bestuur /Ruis /Ranzigt /Colofon |
/Faculteits Berichten /Vacatures /Mensa /Oude cursors /pdf formaat /TUE |
Jaargang 44, 4 oktober 2001 Opinie |
En ik vind... In de Cursor van 20 september stond een artikel over de kwaliteit van de door de TU/e ingehuurde cateraar Van Hecke Catering. Hierin wordt verslag gedaan van de situatie in het restaurant op locatie W-hoog. Ruim voor sluitingstijd waren producten al uitverkocht en de klacht hierover werd niet naar tevredenheid opgelost door Van Hecke. De conclusie is dat Van Hecke één klant minder heeft. Dienst Interne Zaken van de TU/e is verantwoordelijk voor de cateringdienstverlening op de TU/e en voelt zich indirect geroepen om een reactie te geven. Het streven van de Dienst Interne Zaken is het aanbieden van dienstverlening tegen een optimale prijs-kwaliteitverhouding. De kwaliteit van dienstverlening heeft per definitie een directe relatie met de operationele uitvoering. Daarom zijn wij drukdoende afspraken met leveranciers nader te omschrijven en te actualiseren. Uiteraard is de mening van de gebruikers voor de Dienst Interne Zaken hierbij van essentieel belang. De Dienst Interne Zaken voert dan ook een actief beleid ten aanzien van opmerkingen, suggesties en uiteraard ook klachten. Immers indien wij geen kennis hebben van de klacht zijn wij niet in staat deze op te lossen of liever nog te voorkomen. Onder het motto 'Klagen mag" nodigen wij bij deze een ieder uit zijn of haar positieve of negatieve kritiek direct aan ons te melden. U kunt hiervoor terecht op www.diz.tue.nl (klachtafhandeling). Het artikel in de Cursor is voor de Dienst Interne Zaken in
ieder geval direct aanleiding geweest om in contact te treden
met Van Hecke om te borgen dat dergelijke situaties tot het verleden
gaan behoren. Diverse acties zijn inmiddels in gang gezet hiervoor.
Uiteraard heeft Van Hecke, als professionele dienstverlener, beterschap
beloofd en wij hebben dan ook het volste vertrouwen in Van Hecke
dat ze dit ook gaat waarmaken. Martin Boers |
Ben jij nog blij met je OV-jaarkaart? De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben de laatste tijd weinig goed kunnen doen in de ogen van de Nederlandse burger. Vertragingen zijn geen uitzondering tijdens een gemiddelde treinreis en zelfs van een trein die helemaal niet rijdt, kijkt niemand meer op. De nieuwe winterregeling van de NS zou studenten wederom uren vertraging kunnen opleveren. Daarom bieden de NS houders van een weekendkaart een vergoeding aan. Is dit een troost of gooi jij je OV liever in de kliko? Erik van Walbeek Heico Sandee Frans Wijnheijmer Martijn Veltman |
|