Untitled Document
Effe zeuren
/Antony Liekens
Het is misschien al meer mensen opgevallen, maar de kwaliteit
van de door de TU/e ingehuurde Van Hecke catering laat nog wel
eens te wensen over.
Zo was het donderdag 13 september weer compleet raak. Tegen 13.15
uur begeef ik me (met grote honger) naar de kantine in het W-hoog
gebouw. De hoop op een warme maaltijd heb ik allang opgegeven,
een kom soep en een warme snack moeten toch te krijgen zijn. Na
een paar minuten in de rij te hebben gestaan, bleek de soep op
te zijn (hoewel een groot deel van de verkochte soep uit poeder
wordt vervaardigd en ik me moeilijk kan inbeelden dat de hele
voorraad poeder op is), en was ook het frituurvet opgeruimd en
aan het afkoelen. Resultaat: noch kroketten en warme snacks, noch
soep. De mensen verantwoordelijk voor de kantine zweerden er dan
ook bij dat zij op dat tijdstip geen maaltijden meer hoefden klaar
te stomen.Dan gaan we maar eens informeren bij Van Hecke zelf,
wiens kantoortjes zich in de W-hal bevinden. Zij gaven me als
antwoord dat ik tot 13.30 uur een maaltijd zou moeten kunnen kiezen
uit het aangeboden menu van die dag en dat er tot 14.00 uur lunches
te verkrijgen moeten zijn. Na een telefoontje met de W-hoog kantine
werd het voor hen ook duidelijk dat er geen soep of kroketten
meer te koop waren, op een tijdstip dat er nog een hele rij mensen
bij de kantine een lunch wilden kopen. Hun actie om me een zoenoffer,
bestaande uit twee kroketten, gratis aan te bieden viel me heel
slecht. Het lost mijn honger voor die dag wel op, maar de dag
daarna loop ik gegarandeerd weer tegen hetzelfde probleem aan.
Ik ben sinds kort werkzaam als AIO bij de groep Biomedische Technologie,
na een verhuizing vanuit de groep Wiskunde en Informatica. Blijkbaar
leveren mijn persoonlijke klachten geen verbetering op bij de
catering en moet ik misschien wel eens contact opnemen met mensen
die hoger geplaatst zijn in onze universitaire hiërarchie,
om zo tot een iets grotere druk op Van Hecke te kunnen rekenen.
Iedereen die dergelijke problemen ondervindt, kan bij elke kantine
klachtenformulieren invullen zodat Van Hecke te weten komt dat
ook u lijdt onder de door Van Hecke aangeboden service. Maak hier
ook gebruik van. Ik heb nu binnen een periode van een paar maanden
een reeks van drie klachten (over lange wachtrijen en een serieus
tekort aan brood, snacks, soep, en service) persoonlijk bij Van
Hecke neergelegd en heb sindsdien nog bitter weinig verbetering
op dat vlak zien optreden. Nu kan ik niet anders dan tot het besluit
komen dat er met Van Hecke wel te spreken valt over hun lage kwaliteit,
maar dat zij blijkbaar immuun zijn voor kritiek en zelfs niet
kunnen voldoen aan de eisen die zij zelf opstellen. Uitspraken
als 'optimale dienstverlening' en 'ongeëvenaarde flexibiliteit',
die we vinden op http://www.vanhecke.nl/Catering.htm, zijn blijkbaar
niet van toepassing op de TU/e.
Ik ben in elk geval geen klant meer.